Pemulihan Semulajadi Untuk IBS - A Penyembuhan Pantas dan Mudah

Pemulihan Semulajadi Untuk IBS - A Penyembuhan Pantas dan Mudah

Jika anda salah seorang daripada mereka yang mengalami IBS, anda akan terkejut untuk mengetahui bahawa terdapat lebih kepada penawar daripada hanya ubat-ubatan preskripsi sahaja. Ubat semula jadi untuk IBS telah wujud sebelum rawatan farmakologi dan ini telah membantu orang abad yang lalu dan ia masih boleh membantu orang ramai generasi hari ini. Sebelum kita senaraikan ini rawatan semula jadi, mari kita cuba untuk mengenali lebih lanjut mengenai keadaan ini.

Fakta Ringkas Sindrom Usus Mudah Rengsa dikategorikan sebagai gangguan berfungsi. Keadaan ini berlaku apabila aktiviti biasanya normal dalam usus kita mengambil kursus yang berbeza aktiviti. Sebenarnya ada tidak ada keabnormalan yang boleh dilihat dalam anatomi, darah atau sel-sel. Masalah timbul apabila ia melaksanakan berbeza.

Ramai orang mengalami masalah ini berfungsi. Ia memberi kesan yang remeh 10-20% daripada penduduk awam kita. Menurut pakar gastroenterologi dan pakar perubatan lain, ini adalah penyakit yang paling biasa didiagnosis. Syarat-syarat lain untuk gangguan ini termasuk kolon spastik, kolitis spastik, kecut perut, kolitis mukus dan usus-semua marah merujuk kepada bahagian-bahagian sistem penghadaman.

Tanda-tanda ditunjukkan dengan jelas menyatakan bahawa ada masalah dengan fungsi-fungsi dan interaksi usus, otak dan sistem saraf yang semua yang berkaitan untuk mempunyai pergerakan usus yang normal.

Tanda-tanda adalah kesakitan dan ketidakselesaan di kawasan perut, corak usus yang berbeza dan cirit-birit berterusan atau sembelit biasanya. Ketidakselesaan di kawasan perut boleh disertai dengan kekejangan. Gejala-gejala boleh berkisar dari sederhana kepada teruk.

Tiada ujian diagnostik yang dapat mengesan keadaan ini. Satu-satunya cara ini boleh didiagnosis adalah untuk mengenal pasti tanda-tanda yang unik untuk gangguan ini.

Keberkesanan rawatan untuk penghidap keadaan ini mungkin berbeza. Sesetengah mungkin mendapati kaedah yang berkesan, manakala yang lain tidak boleh. Ini adalah mengapa ia adalah penting untuk meluaskan pencarian rawatan yang boleh melegakan gejala-gejala.

Rawatan yang terbaik adalah untuk mengelakkan makanan yang boleh mencetuskan kerosakan usus. Jadi mengelakkan meminum kafein atau minum terlalu banyak alkohol. Elakkan makan makanan berlemak dan makanan yang mempunyai kandungan tenusu. Ia juga akan membantu jika anda cuba untuk meningkatkan pengambilan anda makanan yang kaya dengan serat. Tetapi apa sahaja yang anda lakukan, mengelakkan kekacang, brokoli dan kubis mentah kerana ini boleh membuat anda berasa kembung.

Ubat semula jadi untuk IBS termasuk penggunaan ubat-ubat herba. Jika anda mahu pendekatan yang lebih semula jadi untuk merawat masalah ini cuba yang berikut:

Peppermint - ini boleh mengurangkan kembung dan kesakitan. Ia membantu mengurangkan kemungkinan pedih ulu hati.
Adas - Jika ini telah dicampurkan dengan Dill, herba yang lain, ia boleh membantu menenangkan usus dan mengurangkan gejala-gejala seperti gas dan kembung.
Ginger - ini adalah sekutu yang besar untuk fungsi penghadaman kita. Ia allays gejala seperti senak dan loya.
Cinnamon - Ini adalah berkesan dalam mencegah cirit-birit. Bukan sahaja ia rasa baik tetapi ia juga membantu mengurangkan tahap kolesterol dan gula dalam aliran darah.

Penghidap jika gangguan ini juga harus cuba produk yang dipanggil DigestAssist. Seperti apa namanya, ia boleh membantu menggalakkan fungsi yang sihat sistem penghadaman dan menyokong interaksi yang baik dengan otak dan sistem saraf.

DigestAssist memudahkan sehingga gejala-gejala yang tidak diingini selepas makan dan boleh mengurangkan kesakitan. Produk ini menggunakan bahan-bahan herba seperti halia, Adas, pudina dan belukar perut. Bahan-bahan ini kuasa membolehkan sistem penghadaman untuk melaksanakan seperti biasa.

Ia adalah mudah untuk mengatakan bahawa ubat semula jadi untuk IBS bekerja lebih baik daripada over-the-kaunter ubat-ubatan. Anda boleh cuba ini jenis ubat dan anda mungkin terkejut dengan hasilnya juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar