Homoeopathy - Prinsip Curative

Homoeopathy - Prinsip Curative

Homeopati adalah satu-satunya sistem perubatan yang diasaskan pada prinsip penyembuhan yang baik dan mudah. Prinsip rawatan dipanggil "Hukum Persamaan" adalah asas yang kukuh di mana homeopati berdiri.

Prinsip ini adalah mudah - begitu mudah bahawa ia kelihatan menarik dan bercanggah pada masa yang sama. Tiada jargon. Tiada penjelasan yang kompleks. Tidak ada prasyarat kajian anatomi atau biologi atau sains untuk perkara itu. Prinsip ini hanya menyatakan bahawa bahan mewujudkan gejala penyakit pada orang yang biasa hendaklah menjadi ubat bagi orang yang sakit dengan gejala yang sama penyakit.

Ia bukan ilmu sihir atau kepintaran juga tidak menyediakan pembasmian psikologi gejala. Ia hanya prinsip yang benar penyembuhan yang wujud. Keberkesanan dan kejayaannya adalah banyak walaupun kempen memfitnah oleh doktor allopathic tradisional.

Ilmu perubatan tradisional berasaskan premis tidak logik bahawa penghapusan penyakit menyebabkan akan menyembuhkan orang sakit. Mari kita ambil penyakit ketuat gamb. Mana-mana pakar kulit tradisional pembedahan akan membuang ketuat atau menyalin dengan bahan kimia. Anda boleh melihat bahawa penyakit ini tidak boleh diubati kerana pesakitnya menyimpan kembali. Doktor gembira kerana dia adalah terjamin pendapatan tetap. Pesakit gembira kerana doktor cepat membuang ketuat hodoh membentuk tubuhnya.

Kedua-dua mereka agak jahil dalam tanpa menyedari bahawa penyakit ini tidak dapat disembuhkan. Lebih-lebih lagi, penyakit itu sedang ditindas dan atau lebih cepat kemudian sebagai badan melemahkan penyakit ini sama akan menyelesaikan ke dalam organ-organ dalaman. A sedikit penyelidikan akan membuktikan bahawa banyak kes batu dalam buah pinggang, pundi kencing atau pundi kencing gal telah bermula apabila ketuat dirawat oleh doktor tradisional.

Penyalahgunaan selanjutnya pesakit terus dengan pembedahan batu. Sekiranya batu gal ia adalah adat untuk membuang pundi kencing gal itu sendiri dan memaksa pesakit menjalani kehidupan yang kesengsaraan dengan pelbagai sekatan pemakanan. Namun begitu penyakitnya tidak sembuh dan kes-kes seperti biasanya berakhir dengan masalah jantung, jantung adalah organ utama di mana penyakit ara ketuat akan menyelesaikan untuk mengambil tol kehidupan manusia.

Jika ini ketuat sama telah dirawat oleh homeopati, penyakit ini mungkin telah sembuh. Ia akan mengambil beberapa minggu atau bulan untuk ketuat layu dan lepas tanpa kesakitan pembakaran kimia tetapi pesakit akan terlepas batu-batu berikutnya atau buasir diikuti oleh masalah jantung pedih. Tetapi dalam kes ini tidak ada kemudian akan membuat pendapatan berulang dengan mengorbankan pesakit.

Oleh itu pembangkang utama kepada homeopati berpunca daripada takut kepada pengurangan pendapatan masa depan oleh doktor tradisional. Mereka tidak mempunyai prinsip rawatan dan menarik pesakit dengan menjanjikan penyingkiran cepat kesan penyakit ini. Pesakit mudah tertipu kerana milenium penyaman sosial yang percaya doktor dan membayar doktor untuk menyeksa dan akhirnya membunuh pesakit.

Homeopati dengan prinsip bunyi penyembuhan kekal satu-satunya harapan manusia. Sudah tiba masanya kerajaan memulakan penyelidikan pembiayaan dalam homeopati atau sekurang-kurangnya membiarkan ia menjadi sistem diterima.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar