Mengurangkan Sweat - Cara Mudah untuk Hentikan Berpeluh

Mengurangkan Sweat - Cara Mudah untuk Hentikan Berpeluh

Adakah anda mempunyai masalah hiperhidrosis? Adakah ia membuat anda daripada hidup hidup anda? Adakah anda menghadapi masalah mengenai keadaan ini? Sebelum beralih dan berbincang mengenai langkah-langkah dan rawatan mengenai cara untuk mengurangkan peluh, anda perlu mempunyai gambaran ringkas mengenai hiperhidrosis pertama. Hiperhidrosis adalah keadaan di mana badan menghasilkan peningkatan peluh kerana banyak faktor. Ia sama ada boleh menjadi kerana fisiologi atau psikologi faktor, sama ada cara; ia membuktikan untuk menjadi sangat memudaratkan orang yang mengalaminya.

Bayangkan diri anda keluar pada tarikh dengan orang yang anda benar-benar suka dan kemudian, secara tiba-tiba, anda merasa tertekan. Kemudian anda mula berpeluh sedalam-dalamnya. Dari sudut tarikh berpendapat, anda mungkin kelihatan seperti babi, dan anda akan berasa begitu juga. Anda juga akan merasa keyakinan anda pergi ke dalam longkang. Artikel ini akan membantu anda. Berikut adalah beberapa cara yang boleh membantu anda mengurangkan peluh:

1. Ambil mandi secara tetap. Kebersihan diri adalah perkara yang pertama dan paling atas tentang perkara ini. Anda harus cukup teliti. Cuci badan anda dengan sabun lembut dan air. Keringkan kawasan pada badan anda yang berada di antara lipatan kulit, seperti kawasan ketiak.

2. Gunakan anti-perspirant. Terdapat pelbagai jenis anti-perspirants di pasaran yang ada. Mereka terdiri daripada semburan anti-perspirant, serbuk, krim dan losyen. Mereka bekerja terbaik apabila kandungan aluminium klorida adalah 20% dan ke atas. Sebatian kimia aluminium klorida berfungsi dengan menghalang peluh daripada pecah melalui permukaan kulit.

3. Pilih pakaian yang longgar, ringan dan diperbuat daripada gentian kapas. Jangan sekali-kali memakai apa-apa yang dibuat daripada serat sintetik seperti nilon. Mereka tidak membenarkan kulit bernafas. Juga memakai pakaian dengan warna-warna lembut. Warna gelap seperti hitam dan tentera laut menyerap haba. Oleh itu, membuat anda berasa lebih panas daripada anda rasa. Ia adalah satu tanggapan salah bahawa memakai baju dua tiga lapis untuk membantu menyerap peluh adalah salah. Memakai lebih akan membawa anda berpeluh lebih. Itulah mengapa ia adalah lebih baik untuk memakai sesuatu yang ringan.

4. Minum air yang banyak. Air membantu menyejukkan badan dengan menambahkan semula cecair yang hilang dikeluarkan apabila seseorang berpeluh. Ada juga cecair lain yang terdapat di pasaran yang mengandungi vitamin dan mineral lain untuk menambah apa yang hilang.

5. Elakkan makanan pedas dan mereka yang mengandungi kafein. Kedua-dua makanan akan mencetuskan badan untuk berpeluh lebih kerana ia mempercepatkan kadar denyutan jantung. Tinggal jauh atau dengan hanya mengurangkan pengambilan makanan ini akan membantu mengurangkan masalah berpeluh anda.

6. minum teh sage atau jus tomato juga membantu mengurangkan aktiviti peluh dan pengeluaran. Membuat ini ramuan buatan akan membantu mengurangkan peluh.

7. Jika semua remedi yang sebelumnya tidak akan berkesan untuk anda, maka Botox adalah datang dalam talian. Ia menyediakan bantuan segera, tetapi dalam jangka masa panjang kesan berkurang. Satu lagi halangan kepada Botox adalah bahawa anda perlu untuk mendapatkan ia dilakukan setiap 6 bulan atau tiga kali setahun. Jika anda tidak susulan, mungkin ada kesan pemulihan. Ini adalah cara-cara bagaimana untuk mengurangkan peluh. Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut, klik di laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar