5 Herba Itu Adakah Berguna Untuk Anda

5 Herba Itu Adakah Berguna Untuk Anda

Ubat-ubat herba adalah ubat-ubatan alternatif yang berasal dari tumbuh-tumbuhan. Ini digunakan untuk mengubati penyakit tertentu dan penyakit. Ramai orang telah menggunakan ini untuk beribu-ribu tahun. Herba tidak akan menggantikan ubat-ubatan farmaseutikal tetapi kajian menunjukkan bahawa mereka bekerja dengan baik dengan cara yang lebih murah. Berikut adalah beberapa lima kilang herba untuk ubat.

1. Aloe Vera Merawat Burns. Aloe Vera adalah untuk luka bakar yang ringan. Anda boleh menggunting daun tebal daripada Aloe Vera dan celah ia terbuka. Sendukkan keluar gel dari daun dan memohon kepada bahagian luka kulit anda. Ia adalah perlu bagi anda untuk menyimpan Aloe pasu di dapur anda supaya setiap kali anda mendapat dibakar, anda hanya boleh mengelupas bahagian Aloe Vera untuk membakar anda.

2. Cohosh Hitam untuk Menopause. Untuk penyakit sakit puan, Algonquin India digunakan cohos hitam. Menurut kajian baru-baru ini di Jerman, terdapat wanita yang diberi cohos hitam untuk kedua loh sehari. Kesan majoriti kajian menunjukkan ia memberi manfaat.

3. Boswellia untuk Kecederaan Bersama dan Arthritis. Kemenyan berasal dari Boswellia. Ia digunakan untuk melegakan kesakitan terutama bengkak lutut. Menurut penyelidik, mereka memberi orang Boswellia kepada mereka yang mempunyai Osteoartritis. Untuk selepas tiga bulan, mereka dapat merasakan melegakan kesakitan.

4. Chamomile untuk Masalah pencernaan. Sebagai digunakan secara meluas dalam ubat pencernaan, teh Chamomile adalah tisane herba yang paling terkenal. Ia mempunyai kesan hormon yang boleh mengurangkan gejala bulanan PMS. Menurut satu penyelidikan Jerman, apabila 1,634 wanita dengan Sindrom Prahaid mengambil Chamomile, sembilan puluh tiga peratus telah dilaporkan sebagai manfaat.

5. Red Pepper untuk Pelepasan Sakit. Sebatian yang memberikan rasa lada merah berapi-api adalah apa yang anda memanggil Capsaicin. Ia merupakan pelega kesakitan topikal mujarab Ia menyebabkan pembakaran cetek ringan apabila anda sapukan pada kulit anda. Jenis sensasi anda rasa desensitizes saraf kesakitan berhampiran dan mengurangkan kesakitan dalam tisu yang lebih dalam. Capsaicin merupakan bahan aktif di dalam melegakan kesakitan krim.

Sepanjang tahun 2004, terdapat satu kajian yang dilakukan dengan menggunakan responden dewasa dan ia menunjukkan bahawa hampir 30% telah cuba beberapa ubat alternatif atau sejenis ubat herba. Bilangan orang yang menggunakan perubatan alternatif telah meningkat pada tahun-tahun kebelakangan ini. Terdapat banyak herba yang digunakan sebagai ubat herba untuk tahun-tahun kebelakangan ini. Ia adalah benar-benar menarik yang banyak preskripsi yang digunakan hari ini mendapatkan akar mereka dari bahan-bahan semula jadi. Salah satu contoh adalah Candu di mana ia datang dari eh benih tumbuhan popi itu. Ubat-ubat herba tidak boleh benar-benar menggantikan ubat. Ia masih perlu bahawa anda berunding dengan doktor pertama anda atau mana-mana pakar perubatan sebelum anda menggunakan mana-mana ubat-ubatan alternatif. Ia benar-benar membayar untuk memastikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar